دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 681697
تعداد نوشته ها : 524
تعداد نظرات : 85

Loading...
Rss
طراح قالب
GraphistThem246
ایران از امروز عضو تروئیکای عدم تعهد شد
به نقل از رجا نیوز

نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران از امروز رسما به عنوان یکی از سه عضو تروئیکای عدم تعهد معرفی شد.

علی اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با فارس، گفت: بعدازظهر امروز در جلسه‌ای در محل سازمان‌های بین‌المللی در وین طی مراسمی که با حضور سفرای عدم تعهد و روسای سازمان‌های بین‌المللی برگزار شد مسئولیت ریاست جنبش عدم تعهد از سفیر کوبا به سفیر مصر منتقل شد.

وی افزود: در این مراسم سفیر مصر مصوبه اجلاس سران عدم تعهد در شرم‌الشیخ را اعلام کرد که بر اساس این مصوبه جمهوری اسلامی ایران نیز از این پس به عنوان عضو تروئیکای عدم تعهد خواهد بود و لذا وی ضمن تبریک صمیمانه خواستار همکاری اینجانب به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در تروئیکای عدم تعهد شد.

سلطانیه اضافه کرد: سفرای کشورهای عضو عدم تعهد در این مراسم ضمن تقدیر از سفیر کوبا و نقش بسیار کلیدی او در طی این چند سال به سفیر مصر و سفیر ایران نیز تبریک گفته و اظهار امیدواری کردند که کشورها بیش از پیش با حفظ وحدت نقش فعال خود را در سازمان‌های بین‌المللی روز به روز افزایش دهند.

نماینده ایران در آژانس یادآور شد: به دعوت اینجانب در عصر روز جاری در ضیافتی در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران که با حضور کلیه سفرای عدم تعهد برگزار می‌شود از سفیر کوبا قدردانی خواهد شد.

به گزارش فارس، عدم تعهد فعالیت‌های خود را در وین از سال 2003 یعنی با آغاز طرح موضوع هسته‌ای ایران شروع کرد و در طول 6 سال گذشته بدون هیچ نوع وقفه‌ای در تمام جلسات شورای حکام رسما از جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده است.

بیش از 100 کشور، اعضای جنبش عدم تعهد را در وین تشکیل می‌دهند که علاوه بر آژانس در سازمان‌های بین‌المللی دیگر همچون سازمان گسترش صنایع ملل متحد، دفتر سازمان ملل پیرامون سازمان جرایم سازمان یافته و منع جامع آزمایشات هسته‌ای حضوری فعال داشته است.


دسته ها : اخبار
X