دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 684878
تعداد نوشته ها : 524
تعداد نظرات : 85

Loading...
Rss
طراح قالب
GraphistThem246

استمناء به چه معناست ؟
استمناء بر وزن استفعال است و در عربی استفعال یک مصدر است که بر معنای طلب چیزی را کردن است، برای مثال استفراغ بر معنای طلب فرغ (آسودگی و راحتی، فارغ شدن از کاری و یا چیزی) دلالت دارد، یعنی معده طلب خالی شدن و فارغ شدن میکند.
استمناء نیز طلب منی است، یعنی زمانی که فرد مذکری استمناء میکند طلب میکند تا منی وی (بصورت غیر طبیعی) خارج شود.

آیا این عمل مختص به مردان است ؟
-پاسخ قطعی این پرسش منفی است، یعنی بر زنان نیز دلالت دارد، اما در خصوص جنس مونث این عمل به استشهاء معروف است.
استشهاء (که باز بر وزن استفعال است) به معنای طلب شهوت است، زیرا از جنس مونث هنگام مرتکب شدن بدین عمل مایه ای خارج میشود که غیر منی است و توجه آنکه حکم دینی آن همان گناه کبیره است و تفاوتی با استمناء در جنس مذکر ندارد.

آیا این عمل (که ما از اینجا به بعد با لفظ استمناء بکار می بریم) یک نیاز جنسی نیست ؟
-شاید تصور شود که این عمل یک نیاز جنسی است آن هم در زمانی که انسان به سن بلوغ رسیده و حس شهوت در وی برانگیخته میشود و راهی جز استمناء نیست؛ اما باید توجه کرد که این عمل نه تنها نیاز جنسی نیست بلکه یک انحراف جنسی است، انحراف جنسی از آن نظر که نیازی به باید به درستی و از راه صحیح برطرف شود، از طریق این عمل بصورت نادرست برطرف شده و ضرباتی، گاه غیر قابل جبران به بار می آورد. (در این مورد در پایین – قسمت نظرات پزشکی – بیشتر توضیح میدهیم. )

اصولاً این عمل چگونه شروع میشود ؟
-شروع این عمل از سن بلوغ جنسی است، که در جنس مذکر و مونث متفاوت است ...
پس از آنکه انسان به سن بلوغ رسید، با دیدن تصاویر، فیلم و مواردی که حس شهوت او را تحریک کند قدم به مرحله ای میگذارد تا این نیاز را حال که تحریک شده است بر طرف سازد.
پس با این عمل به گونه های متفاوت آشنا میشود، سپس به دلیل اکراه فطری از این عمل (عمل گناه کلاً) به ملاعبه (بازی با خود) میپردازد، ملاعبه ای که در مرحله ی نخست با اکراه است و سپس به لذت تبدیل مشود.سپس خواه ناخواه انسان دست به عمل استمناء برمیدارد که خود این عمل نیز به 3 مرحله ی متفاوت تقسیم میشود :
1-عمل
2-حالت
3-عادت (خطرناکترین مرحله) 

آیا این عمل اعتیادآور است؟
-پاسخ این پرسش قطعاً مثبت است و زمانی که انسان مرحله ی اول (عمل) را انجام دهد به ناچار قدم به مرحله بعدی (حالت) میگذارد و سپس قدم به خطرناکترین مرحله ی آن (عادت) میگذارد و از اینجاست که انسان بدین عمل ناپسند معتاد شده است و مانند جملگی ترک اعتیادها، ترک این اعتیاد نیز دشوار ولی ممکن است.


آیا این عمل زیانی نیز دارد؟
-قطعاً آری، این عمل نه تنها هیچ فایده و سودی ندارد بلکه سرشار از ضرر و زیان است، که میتوان به ریزش موهها انزال زودرس و عدم تمرکز و ... اشاره کرد.(در بخش نظرات پزشکان بصورت کامل توضیح داده ایم)

آیا این عمل درمانی دارد؟
-در پاسخ باید بگوییم که آری، که در انتهای این مقاله به آنها به طور مفصل اشاره میکنیم.

آیا عواقب این عمل قابل جبران است؟
-بدلیل آنکه این عمل در سنین بلوغ و جوانی انجام می شود اغلب عواقل آن بدلیل طراوت و جوانی بدن خود به خود منقطع میشود اما همان طور که اشاره شد اغلب این موارد (دقت شود)

چندین بار تصمیم بر ترک گرفته ام اما باز نتوانسته و تصمیمم را شکسته ام، چه کنم؟
-هرچند تصمیم خود را شکسته اید، اما توجه داشته باشید که تصمیم بر ترک این امر، حتی شکستن آن تاثیر خود را میگذارد و شما در امر یاری میدهد. (توضیحات بیشتر در بخش روش های درمانی)

میدانم دیگر نمیتوانم ترک کنم، به کلی ناامیدم، چه کنم ؟
-آیا شما در مقابل پدر یا مادر یا اقوام و نزدیکان نیز این عمل را انجام میدهید؟ قطعاً خیر، پس شما هنوز هم میتوانید ترک کنید.

آیا مضرات این عمل به دلیل تلقین نیست؟
-موارد بسیار زیادی را داشته ایم که حتی نمیدانستند که این عمل شنیع چه عواقبی دارد و به عواقب آن دچار شده اند و این مورد خط بطلانی بر این موضوع میکشد.


X