دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 685423
تعداد نوشته ها : 524
تعداد نظرات : 85

Loading...
Rss
طراح قالب
GraphistThem246
در این ترفند قصد داریم به معرفی چند کلید کاربردی در محبط ویندوز بپردازیم که با استفاده از آنها میتوانید تنها با دو کلید ، یکی از برنامه های موجود در ویندوز را فراخوانی کنید. این کلیدها میتوانند سرعت شما را در کار با کامپیوتر بالاتر ببرند و شما را حرفه ای تر جلوه دهند. 


شما می توانید با نگه داشتن کلید Windows ودر همان حالت که آن کلید را نگه داشته اید کلید E را بزنید مشاهده می کنید که MyComputer فعال می شود . 

با نگه داشتن کلید Windows ودرهمان حالت که آن کلید را نگه داشته اید کلید D را بزنید مشاهده می کنید که Show Desktop می شود . برای آنکه با مفهوم این جمله آشنا شوید قبل از اجرا این ترفند یک پنجره مانند MyComputer باز داشته باشید . بعد از اجرای این ترفند می بینید که صفحه فعال شما به صورت Hiden می شود .

با نگه داشتن کلید Widnows و درهمان حالت که آن کلید را نگه داشته اید کلید R را بزنید مشاهده می کنید که Run در سیستم شما اجرا می شود .

با نگه داشتن کلید Windows ودرهمان حالت که آن کلید را نگه داشته اید کلید F را بزنید مشاهده می کنید که Search برای شما فعال می شود .

با نگه داشتن کلید Windows ودر همان حالت که آن کلید را نگه داشته اید کلید U را بزنید مشاهده می کنید که برنامه Utility Manager فعال می شود .

اگر همین ترفند را برای سایر کلیدها امتحان کنید خواهید دید که اگر برنامه ای در Desktop داشته باشید که ابتدای آن با همان حرفی که شما زده اید شروع شود اجرا می شود
............................................................................
در این ترفند قصد داریم تا شما را با چندین ترفند ریز و درشت آشنا کنیم که با استفاده از آنها میتونید بهترین استفاده را از کیبورد خود ببرید. با دانستن این ترفندها میتوانید اعمال زیادی را با استفاده از صفحه کلید انجام دهید و در نتیجه سرعت کار با کامپیوتر را تا اندازه زیادی بالا ببرید. 

1- اگر کلید CTRL را زمانی که در حال کشیدن فایلی هستید به طور همزمان فشار دهید فایل مزبور کپی می شود.

2- اگر کلیدهای CTRL+SHIFT را زمانی که در حال کشیدن فایلی هستید به طور همزمان فشار دهید SHOTCUT از فایل مورد نظر ایجاد می شود.

3- زمانی که در حال قرار دادن سی دی درون CD - ROM خود هستید اگر همزمان کلیدSHFT را فشار دهید از اجرای برنامه AUTORUN شما اجتناب می کند.

4- هنگامی که در حال مشاهده صفحه وب هستید و می خواهید آن را Full Sceen ببینید کافی است کلیدF11 را فشار دهید. 

5- اگر کلیدهای ALT+ENTER را بطور همزمان فشار دهید پنجره Properties را از آیتم انتخاب شده مشاهده می کنید.

6- با استفاده از کلید F6 می توانید میان بخشهای مختلف صفحه نمایش و یا پنجره فعال جابه جا شوید.

7- کلیدهای ALt + Tab را همزمان بفشارید تا تغییرات بین پنجره ها را مشاهده کنید.
................................................................................................
در این ترفند قصد داریم روش های بسیار جالبی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها میتوانید سیستم خود را تنها با استفاده از چند کلید موجود بر روی صفحه کلید Standby ، Hibernate ، Logoff ، Restart ، Shutdown و Switch User نمایید. لازم به ذکر است که کمتر کسی از این ترفندها آگاه است و همچنین با استفاده از آنها میتوانید سرعت کار با کامپیوتر را بیشتر کنید. 

بدین منظور:

برای Shutdown کردن:
برای Shutdown نمودن سیستم با کیبورد ، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl را فشار داده و پس از نمایش منوی Start حرف U انگلیسی را دوبار با اندکی مکث میزنیم. خواهید دید که سیستم خاموش میشود.

برای Restart کردن:
برای Restart نمودن سیستم با کیبورد ، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای U و سپس R را با اندکی مکث میزنیم. خواهید دید که سیستم Restart میشود.

برای Standby کردن:
برای Standby نمودن سیستم با کیبورد ، ابتدا دکمهWin (مابین کلیدهای Alt و Ctrl را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای U و سپس S را با اندکی مکث میزنیم ، خواهید دید که سیستم Standby میشود.

برای Hibernate کردن:
برای Standby نمودن سیستم با کیبورد ، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای U و سپس H را با اندکی مکث میزنیم ، خواهید دید که سیستم Hibernate میشود.

برای Loggoff کردن:
برای Loggoff نمودن سیستم با کیبورد ، ابتدا دکمه Winمابین کلیدهای Alt و Ctrl را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلید L را دوبار با اندکی مکث میزنیم. خواهید دید که سیستم Logoff میشود.

برای Switch User کردن:
برای Switch User نمودن سیستم با کیبورد ، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای L و سپس S را با اندکی مکث میزنیم ، خواهید دید که سیستم Switch User میشود
...................................................................................................................................
Alt ، این کلید کوچک که در سطر آخر کیبورد که در میان کلید ویندوز و Space جا خوش کرده است را چندان دست کم نگیرید! چون کلید بسیار کار آمد و با استفاده ای برای حرفه ای هاست. در این جا قصد داریم شما را با 5 کاربرد جالب کلید Alt آشنا کنیم تا شما نیز به اهمیت آن پی ببرید. 

1- برای رسیدن به properties کافیست Alt را نگه داشته و روی فایل مورد نظر دوبار کلیک کنید.
2- کلید Alt در هر پنجره ای ، با یک فشار منوهای پنجره را فعال می کند و با ترکیب آن با هر کدام از حروف منوها، که زیر آن خط کشیده شده است، پنجره مربوط به آن منو را باز میکند. 
3- در مرورگر اینترنت اینترنت اکسپلورر ، ترکیب Alt و End شما را به آخرین صفحه ای که مشاهده کرده اید ،خواهد برد.
4- در مرورگر اینترنت اینترنت اکسپلورر، ترکیب Alt با یکی از دو کلید جهت راست و چپ ،عمل Back و Forward را انجام می دهد.
5- با ترکیب Alt و Tab شما می توانید به سهولت پنجره های فعال ویندوز را جابه جا کنید.


X