دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 685242
تعداد نوشته ها : 524
تعداد نظرات : 85

Loading...
Rss
طراح قالب
GraphistThem246
در برنامه Word چه جوری میشه کاری کرد که یک عکس یا آرم شرکت را بصورت کمرنگ (Water Mark) در زیر متن در کلیه صفحات داشته باشیم؟
برای اینکار در این برنامه از منوی View روی عبارت Header and Footer کلیک کرده و سپس از منوی Insert به بخش Picture رفته و عبارت ...From File را انتخاب می‌کنیم. آنگاه در پنجره باز شده به آدرسی که شکل مورد نظر وجود دارد رفته و آنرا انتخاب می‌کنیم تا در صفحه ظاهر شود.
سپس روی این شکل کلیک کرده (آنرا انتخاب می‌کنیم) و از Picture Tool Bars ظاهر شده!!! ابتدا روی آیکون Text Wrapping کلیک کرده و از منوی باز شده فرمان In Front of Text را انتخاب می‌کنیم. حال شکل را به اندازه دلخواه در آورده و آنرا در نقطه مورد نظر (مثلا وسط صفحه) قرا می‌دهیم.
سپس مجددا ز Picture Tool Bars روی آیکون Color کلیک کرده و آنگاه فرمان WashOut ر اانتخاب می‌کنیم و بعد در نقطه‌ای دیگر از صفحه (غیر از روی عکس) دبل کلیک! کرده تا به صفحه عادی برگردیم. از این به بعد با هر صفحه جدید ایجاد شده در این سند، این شکل هم بطور اتوماتیک در وسط ظاهر می‌شود.
...............................................................................................................

در برنامه Word هم میشه در داخل جداول از فرمول‌های ریاضی استفاده کرد! این امکان با استفاده از دستور ...Formula در منوی Table قابل دسترسی است. در جدول ابتدا به خانه‌ای که می‌خواهید نتیجه محاسبات در آن نوشته شود، رفته و سپس از منوی Table، دستور ...Formula را انتخاب کنید. سپس در پنجره ظاهر شده زیر عنوان Formula کلیه نوشته‌ها را پاک کرده و فقط یک علامت مساوی (=) میذاریم و از بخش Paste Function مورد دلخواه رو انتخاب می‌کنیم مثلا (Sum) و پس از ظاهر شدن عبارت Sum در زیر عنوان Formula آدر خانه‌هایی را که می‌خواهیم با هم جمع کنیم رو در داخل پرانتز جلوی Sum می‌نویسیم. سپس با زدن کلید Enter و یا کلیک کردن کلید Ok به صفحه اصلی برمی‌گردیم و می‌بینیم که حاصل جمع خانه نوشته شده! (اگر در دادن آدرس اشتباه کنید عبارت (Syntax Error) ظاهر می‌شود که نشانه اشتباه شما در نوشتن فرمول هست
......................................................................

یک ترفند بامزه در نرم افزار Microsoft Word 
حتی در درون نرم افزارهای بزرگ و معروفی مانند Office هم ممکن است نکات مخفی آمیخته به طنزی وجود داشته باشد که بسیاری از افراد از آن بی خبرند. در این جا میخواهیم به شما ترفندی را معرفی کنیم که با استفاده از آن یکی از آن شوخی های مخفی موجود در برنامه Microsoft Word را نمایان سازید.


برای این کار:
ابتدا برنامه word را اجرا کنید.
پس از بازشدن یک صفحه سفید در هر جایی از صفحه که خواستید این عبارت را عینا تایپ کنید: (rand(200,99= (دقت کنید مساوی را تایپ کنید و این متن را کپی نکنید و تنها در محیط Word تایپ کنید)
همین اینک شاهد یک اتفاق جالب خواهید بود!!! ( ترجمه اش میشه "روباه قهوه ای سریع روی سگ تنبل پرید") FPRIVATE "TYPE=PICT;ALT=Smiley"
..........................................................................

لطفا شماره پرواز هواپیمایی که در 11 سپتامبر به برجهای دوقلو برخورد کرد (Q33NY) را در محیط WORD تایپ کن فونت آنرا به wingdings تغییر بده انچه که مشاهده میکنی خیلی جالبه 
.............................................


X