سخنان یک بازیساز کارکشته
نویسنده: اما بویس (Emma Boyes)
ویل رایت یکی از قدیمیهای صنعت بازی است که از دهه 1980 در این زمینه فعالیت میکند و خالق بازیهایی چون Simcity بوده است. ویل رایت در فستیوال بازی لندن (London Game Festival) برای مخاطبان خود از جمله رسانهها، دانشجویان و حرفهایهای صنعت بازی، مبحثی با عنوان «سرگرمیهای تعاملی» (Interactive)، قدیمیترین نوع هنر را مطرح کرد.
وی گفتههای خود را با این موضوع شروع کرد که قالبهای جدید یک سرگرمی همواره با مقاومت و مقابله رو به رو میشود و صنعت بازی هم از این قاعده مستثنی نیست.وی معتقد است که بازیهای کامپیوتری در آینده تنوع بیشتری پیدا میکنند و بازیهایی که دارای سبک Sport، Dungeon & Dragons و Military History هستند در نهایت بازار بازی را تحت سلطه خود در خواهند آورد، ضمن آنکه البته شاهد حضور سبکهای متنوعتر و بیشتری نسبت به زمان حال خواهیم بود.این بازیساز قدیمی در ادامه گفتههای خود در فستیوال بازیهای کامپیوتری لندن از Pc به عنوان پلات فورم مورد علاقه خود نام برد و در این باره گفت: من عاشق ماوس هستم. ماوس همچنان یکی از برجستهترین وسایل کامپیوتر است که تاکنون دیدهام و البته باید بگویم که زمان زیادی را صرف بازی با کنسول دستی Ds میکنم. Ds پلات فورم قابل حمل مورد علاقه من است.ویل رایت بر این باور است که بازیهای جدید به سمت چند سبکی شدن پیش میروند و بیش از پیش گسترده و پیچیده شدهاند. این در حالی است که بعضی از سبکها کم کم از دور خارج میشوند و برای مثال، سبک شبیهسازی پرواز یکی از آنهاست.وی میگوید: فکر میکنم دلیل این امر هزینه و قیمت چنین بازیهایی است. امروزه با وجود گرافیک، صدا، حرکات شخصیتها و تمامی جنبههای پیشرفته بازیهای امروزی، هزینهها بسیار گزاف است.علاوه بر این، شرکتها و کسانی که میتوانند یک مجموعه برجسته از گرافیک و صدا و شخصیتها و به طور کلی عناصر تشکیلدهنده یک بازی را خلق کنند، به سمت بازیهای چند سبکی گرایش پیدا کردهاند.رایت درباره موضع بازیهای کامپیوتری نسبت به فیلم گفت: هنوز هم سعی میشود بازیها شبیه فیلمها شوند، در حالی که فیلمهای نوآورانهای که به بازیها شباهت پیدا کردهاند، موفقتر از بازیهایی هستند که خود را به فیلم نزدیک میکنند.
منبع : فناوران