دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 687310
تعداد نوشته ها : 524
تعداد نظرات : 85

Loading...
Rss
طراح قالب
GraphistThem246

در محوطه استخرها پابرهنه راه نروید

استفاده از دمپایی در استخر

راه رفتن با پای برهنه در محوطه استخرها از راه‌ های انتقال قارچ می باشد.

به گفته یک متخصص پوست و مو، قارچ‌ ها که در شرایط محیطی مناسب مثل تاریکی،‌ گرما و رطوبت به سرعت رشد کرده و تکثیر می‌ شوند، با نزدیک شدن به فصل تابستان و گرما باعث ایجاد بیماری‌ های زیادی می ‌شوند که از میان آن ها قارچ لای انگشتان پا، شایع ‌ترین عفونت قارچی است.

دکتر بهروز باریک بین، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران گفت: قارچ لای انگشتان پا اغلب در مردان جوان و به خصوص ورزشکاران شایع است که با علایمی چون سوزش، خارش و درد همراه بوده و گاهی منجر به عفونت‌ های شدید و گسترده حتی تا بالای ساق می ‌شود.

قارچ لای انگشتان پا شایع ‌ترین بیماری قارچی است.

وی در ادامه ضمن اشاره به این که این بیماری شایع ‌ترین بیماری قارچی محسوب می ‌شود، افزود: با رعایت بهداشت مناسب، خشک کردن لای انگشتان پا بعد از استحمام، استفاده از کفش ‌های مناسب و دمپایی می ‌توان تا حد زیادی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

پای ورزشکار

دکتر باریک بین همچنین تاکید کرد: افراد از راه رفتن با پای برهنه در محوطه استخرها خودداری کنند؛ چرا که در صورت تماس پای بیمار مبتلا با زمین، قارچ ‌ها پخش شده و باعث انتقال به افراد سالم می‌ شود.

 

از سوی دیگر در صورت بروز این بیماری در فرد حتما به متخصص پوست مراجعه شده و دو تا سه روز از استحمام و استعمال کرم و داروهای شیمیایی و گیاهی خودداری شود تا با انجام آزمایشات و کشت ‌های مخصوص، به درمان هر چه سریع تر آن کمک شود.

 

منبع : تبیان

 


X