دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 685216
تعداد نوشته ها : 524
تعداد نظرات : 85

Loading...
Rss
طراح قالب
GraphistThem246
منابع و روزنامه های غیر رسمی از شیوع آنفلوانزای خوکی در بغداد خبر می دهند

در حالی که مقام های رسمی عراق شیوع آنفلوانزای خوکی را در این کشور تکذیب می کنند، اما روزنامه های محلیادعا می کنند که بیماری آنفلوانزای خوکی از طریق آمریکایی ها و انگلیسی ها در بغداد شیوع یافته است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل ازالمشرق  ، رادیو وزارت کشور دولت محلی کردستان عراق اعلام کرد : بیماری آنفلوانزای خوکی از طریق پنج تبعه خارجی شامل چهار گردشگر آمریکایی و یک تبعه انگلیسی متبلا به این بیماری، وارد بغداد شده است.

این روزنامه اضافه کرد، این اتباع خارجی اخیرا از طریق فرودگاه بین المللی بغداد وارد پایتخت عراق شده اند و برای اطمینان از وضعیت خود به بیمارستان های بغداد مراجعه کرده اند.
در همین حال ، وزارت بهداشت عراق تاکنون ورود بیماری آنفلوانزای خوکی را به این کشور تکذیب کرده و اطمینان داده است که عراق خالی از آنفلوانزای خوکی است.

وزارت بهداشت عراق اعلام کرده است که تدابیر بهداشتی سختگیرانه ای در گذرگاه های مرزی و فرودگاه های بین المللی برای ممانعت از ورود این بیماری به عراق اتخاذ کرده است.
پیشتر اداره کل بهداشت استان بصره از ورود بیماری آنفلوانزای خوکی از طریق سربازان آمریکایی که در حال تردد بین عراق و آمریکا هستند، ابراز نگرانی کرده بود.
عراق در جریان شیوع بیماری انفلوانزای پرندگان در سال های گذشته از اولین کشورهای منطقه بود که به این بیماری آلوده شد.

پزشکان بدون مرز


دسته ها :
X