دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 684306
تعداد نوشته ها : 524
تعداد نظرات : 85

Loading...
Rss
طراح قالب
GraphistThem246

واکسن تاییدشده‌ای برای آنفلوانزای خوکی عرضه نشده است

وزیر بهداشت:
واکسن تاییدشده‌ای برای آنفلوانزای خوکی عرضه نشده است
جام جم آنلاین: وزیر بهداشت با تاکید بر اعلام مستمر آمار دقیق مبتلایان آنفلوانزای خوکی در کشور از سوی این وزارتخانه اظهار کرد: براساس تصمیم کمیته‌ کشوری آنفلوانزا تا رسیدن به حد مشخصی از گسترش این بیماری کماکان رصد تک تک بیماران را انجام می‌دهیم.
به گزارش ایسنا، دکتر کامران باقری لنکرانی در حاشیه دوازدهمین کنگره سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اعلام این مطلب افزود: آماری که از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود دقیق و مبتنی بر استانداردهایی است که وجود دارد.

وی افزود: نکته‌ای که وجود دارد این است که آنفلوانزای نوع خوکی روند رو به گسترش خواهد داشت و چهار هفته است که سازمان بهداشت جهانی دیگر آمار تک تک بیمارها را اعلام نمی‌کند و فقط آمار مرگ و میر را می‌دهد و دلیل این است که حجم بیماری خیلی زیاد شده است.

لنکرانی گفت: در حال حاضر بسیاری از کشورها تست هم برای بیماران انجام نمی‌دهند و هرکسی که علامت آنفلوانزا داشته باشد مورد درمان قرار می‌گیرد. مثلا در یکی از کشورهای اروپایی یک خط تلفن اعلام شده و از مردم خواسته‌اند که حتی اگر علائم آنفلوانزا از جمله گلودرد، تب و سرفه دارند تماس بگیرند تا داروی آنفلوانزا برای آنها فرستاده شود، اما ما به این مرحله‌ گسترده از بیماری نرسیده‌ایم. به همین دلیل است که کماکان تست می‌کنیم و هر زمان که لازم باشد آمار ارایه می‌کنیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که تاکنون هیچ بیماری بر اثر ابتلا به آنفلوانزای آ در کشور فوت نکرده است، تصریح کرد: تست بیماری در خانمی که در قشم فوت شده مثبت نبوده است.

وی افزود: ما مرتب در حال رصد هستیم و پایگاه دیده‌وری تشکیل داده‌ایم و تمام کسانی که با ذات‌الریه شدید و نارسایی تنفسی در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند تست خواهند شد و این دیده‌وری به ما کمک می‌کند بیماران را از دست ندهیم. مثلا اتفاقی که در مکزیک افتاد این بود که متوجه شدند در یک برهه‌ زمانی بیماران ذات‌الریه زیاد شده‌اند و بعدها تست انجام دادند اما ما برای این‌که چنین اتفاقی نیفتاد تمام موارد ذات‌الریه شدید را از نظر این بیماری دیده‌وری می‌کنیم.

لنکرانی افزود: قرار شد آمار هفتگی هر چهارشنبه اعلام شود و فردا آمار هفته‌ گذشته اعلام خواهد شد. هم‌چنین باید بگویم که هنوز واکسنی مورد تایید در دنیا وارد بازار نشده است.
X