دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 681643
تعداد نوشته ها : 524
تعداد نظرات : 85

Loading...
Rss
طراح قالب
GraphistThem246
در آستانه ماه مبارک رمضان
پنجمین مسجد شیعیان در عربستان بسته شد

خبرگزاری فارس: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، دستگاه‌های امنیتی عربستان سعودی پنجمین مسجد شیعیان در این کشور را نیز بستند.


به گزارش فارس، منابع آگاه در گفت‌وگو با پایگاه خبری "الراصد " گفتند: نیروهای پلیس عربستان با حمله به مسجدی در منطقه "البایونیه " شهر "الخبر " در استان الخبر این کشور از اقامه نماز در این مسجد جلوگیری کرده و آن را بستند. این پنجمین مسجد شیعیان در این شهر است که طی چند ماه اخیر بسته می‌شود.
این در حالی است که پنجشنبه گذشته نیز نمازگزاران یکی از مساجد شیعیان اسماعیلیه با قطع آب و برق مواجه شدند اما نماز را در دمای 40 درجه اقامه کردند.
چند هفته پیش رهبران شیعیان شهر الخبر در دیداری با "عبدالله بن عبدالعزیز " پادشاه عربستان از وی برای بررسی این وضعیت قول مساعدت گرفته‌بودند. مسئله بسته شدن مساجد شیعیان در عربستان از یک سال پیش تاکنون در این کشور جریان دارد و تاکنون ده‌ها شیعه از جمله سه امام جماعت در این جریانات دستگیر و زندانی شده‌اند.
به علت حکمرانی تفکرات وهابی در عربستان، مدت‌ها است از ساخت مساجد جدید شیعی حتی در مناطق "احساء "، "قطیف " و "نجران " که اکثریت اهالی آنها را شیعیان تشکیل می‌دهند، جلوگیری می‌شود.
هم‌اکنون جمعیت عربستان 22 میلیون نفر است. طبق آخرین سرشماری‌، 10 تا 15 درصد جمعیت عربستان شیعه‌اند. بیشتر شیعیان در منطقه شرقی عربستان در حاشیه خلیج فارس ـ از قطر تا نزدیک کویت ـ ساکن هستند و نواری شیعه‌نشین را شکل داده‌اند که شامل استان احساء تا قطیف می‌شود.
برخی شیعیان نیز در شهر مدینه منوره ساکن هستند و برخی هم در شهر مهم "جده " سکونت دارند. در منطقه "نجران " در جنوب عربستان و در مرز یمن نیز برخی شیعیان اثنی‌عشری و اسماعیلی زندگی می‌کنند.

دسته ها : اخبار
X